C L O U D ;
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK BLOGSKIN
Mayat baca Yassin
Saturday 9 February 2013 • 23:57 • 0 comments

Assalamualaikum warahmatullah


Hai2! apa khabar? saya tahu, mesti kamu "awww~ comelnya" sbb tngok gambar di atas ni kan? well.. Kucing bah ni.. of course lah cute. Manja lagi tuu.. haha.. kan2? contohilah sikap penyayang kucing ni yee.. entry ni tntang mayat yg seumur hidupnya cuma lakukan kerja yang sama sahaja. kerja apakah itu?? siapakah dia?? apa yang dia buat?? dapat dosa kah pahala?? that's why, scroll bawah dan baca sendiri.. hehe.. 

Ini adalah certa benar yang telah diceritakan oleh pelajar-pelajar Malaysia di Arab Saudi. Peristiwa ini baru sahaja berlaku dan disahkan benar oleh Ustaz Halim Nazer, Penceramah bebas yang amat terkemuka di Malaysia. Ceritanya begini wahai saudara muslim ku sekalian..
     Pada suatu hari, di musim haji yang lepas, Pelajar Malaysia yang sama-sama menunaikan haji telah mengikut seorang arab untuk mengebumikan mayat seorang yang meninggal dunia pada musim haji. Makam tersebut terletak di Ma'la. Tempat pengebumian para jemaah haji yang meninggal dunia di Mekah. Cara yang mereka kebumikan mayat ialah dengan cara meninggalkan mayat dalam lubang yang disediakan dan menutupnya untuk kira-kira 8 bulan. 
     Selepas 8 bulan, lubang itu akan dibuka semula untuk mengebumikan mayat yang baru. Pada hari tersebut, apabila satu lubang dibuka untuk mengebumikan mayat yang baru, orang arab tersebut bertempiaran lari kerana dia nampak mayat sedang bersila, bukan tidur seperti biasanya. Penuntut Malaysia ini memberanikan diri merangkak ke dalam kubur tersebut untuk melihat dengan lebih jelas. Hasilnya dia mendapati memang mayat tersebut sedang membaca Al-Quran, dna Al-Quran tersebut memang asli. 
     Selepas dilihat ayat Al-Quran yang terbuka ialah Surah Yassin. Satu lagi perkara ialah mayat tersebut tidak reput dan kain yang dibalutinya juga tidak reput. Yang reput hanyalah kapas yang diletakkan di antara mayat dengan kain kapan (kain ehram). 
     Setelah dibuat kajian, rupa-rupanya mayat tersebut ialah seorang negro yang kerjanya ialah membersihkan Baitullah daripada tumpahan air Zam-zam. Kerjanya tiada selain membersihkan Baitullah. Jika tiada tumpahan, dia akan duduk di satu sudut Baitullah dan membaca Surah Yassin. Selepas peristiwa itu, lubang kubur itu ditandakan agar tiada mayat lagi yang akan dikebumikan di ditu..

Yaa, itulah dia.. Best kan? cuma membersihkan Baitullah, dapat pahala. bonus? hari-hari pandang Ka'abah. :') Kalau saya rezeki, saya mahu sangat jumpa Allah, jejakkan kaki di Mekah, bertawaf, segalanya lah. Insyaallah.. doakan saya.. Ya Allah, tiba-tiba pulak rindu dengan Allah. hm.. Saya sayang sangat dengan Allah.. Saya akan berusaha mengejar Ukhrawi dan biarkan Duniawi yang mengejar saya.. Muahahahah (evil laugh). eik, salah kah? bukan saya mahu ketawa jadi syaitan? okok, da lah.. hehe.. Assalamualaikum, kita berjumpa lagi yaa...



PASTFUTURE
MY WORDS;
HAI , i from pluto . My UFO was break down , My age 11200 years old, i have 12 mother . my birth date 12/12/2090 . i just want to say behave with me because i have 2pair screw driver as my hand . bhaha..

GIVE ME YOUR WORDS;


" Change with yours "

OTHERS;


>> dapat blog baru
date : NOW
at:10 am


>> beruk keluar tandas
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • Kisah Teladan =)
  • Menempah bilik di NERAKA
  • Mengapa harus menjerit?
  • Pakaian ahli Neraka
  • Misteri angka 7
  • Siapakah kita?
  • Dajjal dan ciri
  • Di manakah solat kita?
  • Gambaran hari Kiamat
  • Kisah Seorang Anak Di Dalam Rahim yang Digugurkan